Ruch w czasie ciąży

Umiarkowana aktywność fizyczna jest w czasie ciąży bardzo wskazana. Może zapobiec wielu dolegliwościom ciążowym, a także wpłynąć na lepsze przygotowanie organizmu kobiety do porodu. Zawsze jednak pytaj lekarza o to, czy uprawiany przez Ciebie sport nie stanowi zagrożenia dla Twojej ciąży.

Z całą pewnością musisz unikać sportów, które niosą za sobą ryzyko upadku lub wstrząsów. Zapomnij na czas ciąży o jeździe konnej, surfingu, nartach, wspinaczce czy szybkiej jeździe na rowerze.

Wyczynowe sporty zastąp długimi spacerami na świeżym powietrzu, lekką gimnastyką, ćwiczeniami na rowerku stacjonarnym. Bardzo zalecane jest pływanie w czasie ciąży. Wpływa bowiem nie tylko na poprawę Twojej kondycji fizycznej, powoduje lepsze ukrwienie (tym samym zmniejsza ryzyko powstawania obrzęków i żylaków), a także wzmacnia między innymi mięśnie tułowia zapobiegając bólom kręgosłupa.

Jeśli lubisz zajęcia w grupie możesz zapisać się na kursy aerobiku czy jogi dla ciężarnych. Kursy tańca towarzyskiego są również warte polecenia, tym bardziej że uczestniczysz w nich razem ze swoim partnerem.

Pamiętaj o tym, aby nie przeforsować się podczas ćwiczeń. Jeśli poczujesz się słabo lub zaczniesz odczuwać bóle przerwij trening.